Медична реформа в Україні

8 червня 2017 р. Верховна Рада України підтримала ключовий законопроект медичної реформи «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів» у першому читанні.

Законопроектом передбачається визначити державні фінансові гарантії надання застрахованим особам необхідних медичних послуг та лікарських засобів за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування.

Проектом пропонується утворити центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом, що реалізує державну політику у сфері організації фінансування надання медичних послуг та лікарських засобів, здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені у встановленому порядку територіальні органи.

Згідно із законопроектом, у межах державного гарантованого пакета держава гарантує пацієнтам оплату за рахунок коштів Державного бюджету України в обсязі, встановленому законом, необхідних медичних послуг та лікарських засобів, пов’язаних з наданням:

1) екстреної медичної допомоги;

2) первинної медичної допомоги;

3) вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги;

4) третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги;

5) паліативної допомоги.

При цьому держава гарантує пацієнтам повну оплату за рахунок коштів Державного бюджету України необхідних медичних послуг та лікарських засобів, пов’язаних з наданням екстреної медичної допомоги, первинної медичної допомоги та паліативної допомоги.

Проектом передбачається, що невід’ємною частиною державного гарантованого пакета є деталізований опис, у якому визначається перелік конкретних видів медичних послуг та лікарських засобів, оплата яких гарантується за рахунок коштів Державного бюджету України, та обсяг такої оплати. В деталізованому описі також може зазначатися перелік видів медичних послуг та лікарських засобів, які не входять до державного гарантованого пакета та надання яких не підлягає оплаті за рахунок коштів Державного бюджету України.

До 1 січня 2020 року перелік медичних послуг та лікарських засобів, пов’язаних з наданням первинної медичної допомоги, що оплачується за рахунок коштів Державного бюджету України, встановлюється згідно з порядком надання первинної медичної допомоги, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я; перелік медичних послуг, пов’язаних із наданням інших видів медичної допомоги, що оплачуються за рахунок коштів Державного бюджету України, визначається Кабінетом Міністрів. Тариф також затверджується Кабінетом Міністрів.

Після затвердження нормативно-правових актів, передбачених цим Законом, але не пізніше 1 січня 2020 року, деталізований опис схвалюватиметься Кабінетом Міністрів та затверджуватиметься Верховною Радою України у складі проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік.

Згідно з проектом, пацієнти зобов’язані оплачувати за рахунок власних коштів чи забезпечувати оплату за рахунок коштів добровільного медичного страхування та інших джерел тариф співоплати у разі часткової оплати за рахунок коштів Державного бюджету України медичних послуг та лікарських засобів, наданих такому пацієнту.

Законопроектом передбачається, що Кабінет Міністрів може збільшувати тариф покриття та коригувати розмір тарифу співоплати за умови збільшення загального обсягу видатків на медичні послуги та лікарські засоби за державним гарантованим пакетом, передбачених у Державному бюджеті України на відповідний рік.

Для всієї території України встановлюються єдині тарифи для реімбурсації та оплати медичних послуг та лікарських засобів, які надаються пацієнтам згідно з деталізованим описом. До 31 грудня 2019 року реімбурсація здійснюється для визначеного Кабінетом Міністрів переліку медичних станів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. До 31 грудня 2019 року реімбурсація здійснюється для визначеного Кабінетом Міністрів переліку медичних станів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів. З 1 січня 2020 року запроваджується реімбурсація вартості лікарських засобів, передбачених державним гарантованим пакетом в деталізованому описі, затвердженому Верховною Радою України.

Проектом пропонується встановити, що фінансування державних та комунальних закладів охорони здоров’я, крім закладів охорони здоров’я, передбачених переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів, за рахунок коштів Державного бюджету, крім оплати медичних послуг та лікарських засобів в межах державного гарантованого пакета, після 1 січня 2020 року не здійснюється.

Документом визначено права та гарантії окремих категорій населення на безоплатне або пільгове медичне обслуговування, лікарські засоби чи вироби медичного призначення, що не входять до державного гарантованого пакета, реалізуються згідно із законодавством, що регулює такі відносини, за рахунок відповідних джерел фінансування (Закони України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” тощо).

Проектом пропонується, що постачальниками медичних послуг можуть бути заклади охорони здоров’я усіх форм власності та фізичні особи-підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та уклали договір про медичне обслуговування населення з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації фінансування надання медичних послуг та лікарських засобів.

Згідно з проектом, лікар з надання первинної медичної допомоги провадить свою діяльність як фізична особа-підприємець, яка одержала відповідну ліцензію в установленому законом порядку та особисто надає первинну медичну допомогу, або як працівник такої фізичної особи підприємця чи закладу охорони здоров’я.

Проектом передбачається визначити, що порядок функціонування електронної системи охорони здоров’я затверджується Кабінетом Міністрів з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних.

Контроль за дотриманням законодавства про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів здійснюють центральні органи виконавчої влади в межах своєї компетенції відповідно до закону.

Законопроектом пропонується утворити Раду пацієнтського контролю. Порядок утворення та діяльності, а також персональний склад Ради пацієнтського контролю затверджується Кабінетом Міністрів.

Проект Закону зареєстровано за №6327.

Джерело: www.rada.gov.ua

Пошук
Події
Вхід на сайт